ПнВтСрЧтПтСбНд

Засідання відкрила Микитюк С.М., голова навчально-методичної ради, директор Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Чернівецькій області.

       Реалізація порядку денного засідання навчально-методичної ради розпочалася із заслуховування (доповідач – Мартинюк В.А., співдоповідач –Микитюк С.М.) та обговорення питання щодо шляхів комунікації закладів професійної (професійно-технічної освіти) області в освітньому середовищі, в ході якого основний акцент був зроблений на необхідності активізації співпраці з країнами Європейського Союзу в сфері професійної освіти. Зокрема, йшлося про те, що на рівні Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Чернівецькій області налагоджені ділові зв’язки з відповідними методичними службами та окремими навчальними закладами таких європейських країн: Латвії, Литви, Іспанії. З деякими з них підписані угоди про співпрацю. У найближчий час передбачається обмін делегаціями на рівні навчальних закладів.

       Про перші результати упровадження елементів дуальної системи навчання кваліфікованих робітників з професії «Кухар» на рівні закладів професійної (професійно-технічної) освіти області доповіла присутнім Микитюк С.М., голова навчально-методичної ради. Першими зазначену роботу розпочали адміністрація та педагогічний колектив Чернівецького вищого комерційного училища Київського національного торговельно-економічного університету, зокрема: укладено тристоронні угоди між учнем, закладом освіти та роботодавцем; надані учнівські робочі місця відповідно до програм виробничого навчання і практики. Упровадження елементів дуальної системи навчання кваліфікованих робітників забезпечує доступ учнів до сучасної техніки, використання інноваційних технологій. Трубчинська Л.Л., заступник директора з навчально-виробничої роботи Чернівецького вищого комерційного училища Київського національного торговельно-економічного університету, яка виступила співдоповідачем із цього питання, зазначила про те, у процесі упровадження елементів дуальної системи навчання виникло ряд труднощів, а саме: протиріччя між замовниками робітничих кадрів і тими, хто погоджує робочі навчальні плани; підписання угод тощо. Однак, процес розвивається в позитивному руслі, деякі результати наявні.

       У ході розгляду питання щодо запровадження сучасних форм підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти аспірантом Інституту професійно-технічної освіти Національної академії педагогічних наук України, методистом Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Чернівецькій області Горбан Є.І. було презентовано Школу розвитку професійної компетентності методистів закладів професійної (професійно-технічної) освіти в міжкурсовий період підвищення кваліфікації як засіб впровадження інноваційної технології, яка працюватиме упродовж восьми місяців (з 16 квітня по 16 листопада                 2018 року). Члени навчально-методичної ради, Палагнюк І.Ю., Писаревська Г.М., Дулеба Г.М. в ході обговорення наголосили на важливості діяльності означеної Школи, оскільки вона здатна суттєво вплинути на саморозвиток та самовдосконалення професійної компетентності методистів закладів професійної (професійно-технічної) освіти області в міжкурсовий період підвищення кваліфікації.

        На завершення засідання члени навчально-методичної ради заслухали інформацію про розгляд та експертизу матеріалів педагогічних працівників (викладачів спеціальних дисциплін, майстрів виробничого навчання, бібліотекаря) закладів професійної (професійно-технічної) освіти, які за результатами атестації претендують на присвоєння педагогічних звань «викладач-методист», «майстер виробничого навчання І категорії», кваліфікаційної категорії «провідний бібліотекар».