ПнВтСрЧтПтСбНд

   У Чернівецькому професійному ліцеї сфери послуг проведено педагогічну творчу лабораторію «Серце віддаємо дітям».

 З метою вшанування пам’яті великого педагога й письменника В.О.Сухомлинського, продовження знайомства з його спадщиною, підвищення у педагогів педагогічної майстерності, стимулювання їх до самовдосконалення й саморозвитку, О.Цимбал та Л.Ткач, викладачі спеціальних дисциплін педагогічного спрямування, організували та провели засідання творчої лабораторії для педагогічних працівників «Серце віддаємо дітям».

  У ході засідання педагоги знайомилися із різноплановим і багатоаспектним творчим доробком В.О.Сухомлинського, детально зупинилися на аналізі його основних ідей, адже саме вони покладені в основу реформи Нової Української Школи та залишаються актуальними для ліцею, оскільки через 10-12 років випускники-першопрохідці стануть нашими учнями.

  Хто такий педагог? Які особливості педагогічної професії? Як організувати освітній процес? Як виховувати особистість? Як впливати на колектив? Як працювати з батьками? Ці та інші запитання спробували віднайти відповіді у працях геніального гуманіста Василя Олександровича ‒ корифея української педагогіки, гуманіста, неперевершеного знавця дитячих і педагогічних сердець, звертаючись до книги педагога - «Сто порад учителеві». У формі «Дискусійної каруселі» педагоги ліцею висловлювали свою точку зору з теми, обґрунтувати її. Опираючись на власний досвід і досвід колег ‒ давали свої поради, а директор ліцею разом із заступником підводили підсумок і цитували слова видатного педагога Василя Олександровича Сухомлинського. Була організована дискусія навколо Порад: 1 ‒ Що таке покликання до праці вчителя? Як воно формується?; 2 ‒ Про здоров'я і повноту духовного життя вчителя. Кілька слів про радість праці; 6 ‒ Де брати час? Доба має тільки 24 години; 10 ‒ Про роботу з «важкими» учнями; 18 ‒ Мати учення не повинна стати мачухою; 25 ‒ У чому секрет інтересу; 35 ‒ Як добитися, щоб учні були уважні?; 50 ‒ Про виховання своїх дітей; 54 ‒ Як добитися, щоб батько і мати як вихователі виступали в єдності; 61 ‒ Як виховувати пошану до жінки – дівчини, матері; 94 ‒ Що таке влада педагога, в чому вона повинна виражатися; 99 ‒ Як боротися з лінню; 100 ‒ По-секрету.

  У ході засідання також були організовані: робота з епіграфом, вправа «Мікрофон», робота з сигнальними картками, вправа «Асоціативний ряд», перегляд та обговорення відеозаписів педагога «Лист до В.Сухомлинського» та «Що означає любити дітей?». Особливого емоційного забарвлення заходу додала притча «Про мудрого вчителя».

  Дійсно, учитель не робить кар’єри… Він приходить у навчальний заклад учителем і іде у тому ж званні. Так, він – актор, але його глядачі і слухачі не аплодують йому, він лікар, але його пацієнти не завжди хочуть лікуватися…

  Сили для щоденного натхнення можна взяти тільки в усвідомленні величі своєї справи. Адже, ми маємо справу з найскладнішим, безцінним, найдорожчим, що є в житті, – з людиною. Від нас, від нашого уміння, майстерності, мистецтва, мудрості залежить життя, здоров’я, розум, характер, воля, роль в житті, щастя наших вихованців. «Пам’ятайте, що учень – це дзеркало життя не тільки своїх батьків, а й педагогів. Як у краплі води відбивається сонце, так і в учнях відображається духовне багатство вчителів», – говорив Василь Олександрович.